У 2024 році українці переплатили за ліки на 30 мільярдів через аптечний маркетинг, — нардеп

У 2024 році українці переплатили за ліки на 30 мільярдів через аптечний маркетинг, — нардеп - INFBusiness

У 2024 році роздрібний фармацевтичний ринок в Україні досяг загального обсягу 150 мільярдів гривень. З цієї суми приблизно 20%, що дорівнює 30 мільярдам, було виділено на так звані маркетингові угоди – як добровільні, так і обов’язкові платежі фармацевтичних компаній аптекам за просування їхньої продукції.

ВІДЕО ДНЯ

Таку оцінку поділяв Сергій Кузьміних, член Комітету з питань національного здоров'я, медичної допомоги та медичного страхування, який є рішучим прихильником обмеження маркетингових платежів в аптеках.

«Продажі ліків в аптеках у 2024 році сягнули 150 мільярдів гривень. Виробники та аптечні мережі повідомляють, що маркетинг становив близько 20%. Це приблизно 30 мільярдів гривень щороку! Ми виплатили 30 мільярдів гривень аптечним мережам (яких у нас 5, що контролюють 64% ринку) за те, що вони продали нам не просто будь-які ліки, що лікують, а продукти, на яких аптека отримала додатковий прибуток», – наголосив народний депутат.

Фармацевтичні експерти стверджують, що ситуація вимагає термінового законодавчого втручання. Вирішальним кроком у цьому напрямку було б прийняття закону, що регулює діяльність аптек, який би чітко визначив роль аптеки як закладу охорони здоров'я, а не просто комерційного бізнесу.

РЕКЛАМА

Міністерство охорони здоров'я наразі очікує остаточного рішення щодо нової системи маркетингових послуг. Зацікавлені сторони ринку оптимістично налаштовані щодо того, що ця реформа суттєво скоротить непрозорі практики та зробить ціни на ліки доступнішими для громадян України.

Важливо зазначити, що з березня 2025 року в Україні діє повна заборона на маркетингові платежі в аптеках. Наразі активно працює міжвідомча робоча група, до складу якої входять представники уряду, Офісу Президента, учасників ринку та пацієнтських організацій.

Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко відіграє значну роль у регулюванні ринку, виступаючи за споживачеорієнтований підхід. Зокрема, доки не буде запроваджено комплексних законодавчих заходів, Міністр охорони здоров’я пропонує прийняти постанову, яка забороняє враховувати маркетингові платежі у ціноутворенні ліків та покладає відповідальність за ці платежі на виробників.

РЕКЛАМА

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *