Постійний конфлікт та економічна невизначеність постійно змінюють купівельну поведінку українців. Середні витрати на продукти харчування порівняно з довоєнним періодом зросли на 19% у звичайних магазинах і на 18% в інтернет-магазинах. Загалом 37% опитаних повідомили про вищі витрати на продукти харчування та медичні товари.
Про це йдеться в п’ятому щорічному дослідженні поведінки споживачів, проведеному компанією «Делойт Україна».
Помічено, що українці скоротили свої витрати в усіх категоріях — від 36% до 72% залежно від типу товару. Найменш імовірно, що вони скоротять такі категорії, як дитячі товари, товари для домашніх тварин і готові страви.
Найменше економності спостерігають молоді люди: українці у віці 18-27 років почали більше витрачати на їжу (56%) і готові страви (57%).
Незважаючи на зростання кількості онлайн-шопінгу, звичайні магазини залишаються основним варіантом покупок для багатьох українців. 72 % віддають перевагу офлайн-магазинам для покупки продуктів харчування.
Олександр Ямпольський, директор, керівник групи роздрібної та оптової дистрибуції «Делойт Україна»
Незважаючи на негаразди, пов’язані з війною, українці виявляють надзвичайну стійкість у своїх моделях купівлі. Ми спостерігаємо перехід від частоти покупок до зростання середньої вартості транзакцій, особливо в таких секторах, як продукти харчування та охорона здоров’я, де 37% респондентів збільшили свої витрати. Українці продовжують віддавати перевагу соціально відповідальним компаніям: 62% учасників уникають бізнесу, який не пішов з російського ринку, а для 55% респондентів компаніям важливо підтримувати Збройні сили України. Це свідчить про сильне почуття громадянської відповідальності та прагнення зміцнити економіку в складні часи.
Источник: www.agroportal.ua