У 2024 році контейнерні перевезення через українські порти зросли майже вдвічі. Крім того, в лютому 2025 року в Одеському порту вперше з початку війни пришвартувалося судно третьої за величиною контейнерної компанії так званої Великої трійки.
Про це в інтерв'ю LIGA.net розповів президент Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) Віктор Берестенко.
Він зазначив, що сукупна частка ринку швейцарської MSC, датської Maersk і французької CMA CGM у певні роки становила майже п’ятдесят відсотків глобальної індустрії контейнерних перевезень, що відповідає приблизно чверті загальної світової торгівлі. Відновлення послуг цих компаній в Україні по суті означає реінтеграцію країни у світову морську торгівлю.
«Щодо складу експортних вантажопотоків, то вони переважно складаються із зерна та товарів агропереробки. Так, компанія МХП займає значну частку рефрижераторних перевезень, експортуючи на міжнародні ринки заморожену курку в рефрижераторних контейнерах.
Крім того, в Україні існує виробництво натуральних фруктово-ягідних кондитерських виробів під торговою маркою Bob Snail. Ці предмети доставляються до Сполучених Штатів. Пригадую випадок, коли компанія з Кропивницького відправила до Нью-Йорка контейнер із замороженими тістечками. Звісно, мова тут не йде про великі обсяги», – зазначив Віктор Берестенко.
Він зазначив, що імпортні вантажопотоки в основному складаються з порожніх контейнерів, призначених для перевезення експортних товарів.
«Однак великі імпортери, такі як «Епіцентр» і «Метро Кеш енд Кері», поступово повертаються. Вони намагаються відродити свої морські перевезення. Значна частина імпортної продукції раніше потрапляла на полиці цих рітейлерів через порти. Зараз, як і в минулому, потік імпортних вантажів складається з товарів, які не виробляються в Україні, зокрема харчових продуктів, таких як рис, арахіс, цитрусові. фрукти, банани», – уточнив експерт.
Він також зазначив, що постачальники елітних товарів залишаються обережними щодо перспектив імпорту своєї продукції через українські порти, хоча одяг і взуття повільно починають з’являтися в партіях.
Що стосується транзитного контейнеропотоку, то він фактично припинився з 2014 року. Раніше значна його частина складалася з перевезень до Росії та Білорусі.
Источник: www.agroportal.ua