Якщо Укрзалізниця не модернізується, агробізнес переорієнтує логістику

Якщо Укрзалізниця не модернізується, агробізнес переорієнтує логістику - INFBusiness

Українські аграрії готові шукати альтернативні способи транспортування продукції, якщо Укрзалізниці найближчим часом не вдасться підвищити свою ефективність.

Таку думку поділився генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ) Олег Хоменко, повідомляє прес-служба асоціації.

Він зазначив, що хоча 2024 рік показав більш сприятливі умови для агробізнесу щодо ціноутворення та збуту, співпраця українських аграріїв з Укрзалізницею ще потребує значного покращення. У 2022-2023 роках, незважаючи на зростання тарифів і значні витрати на логістику, аграрний сектор мав обмежені можливості для транспортування; проте зараз з’являються деякі зміни.

«Окупація 20% територій призвела до падіння сільськогосподарського виробництва, тобто навіть у найбільш врожайні роки обсяг перевезень не перевищить 65 млн тонн сільськогосподарських вантажів. УЗ має визнати це зниження потенційного попиту на свої послуги з боку аграрного сектору. Але натомість планується підвищення тарифів без підвищення ефективності», – зазначив Олег Хоменко.

Він визначив кілька ключових проблем, з якими стикається УЗ:

  • Повільна швидкість транспортування. За підрахунками Укрзалізниці, сільськогосподарські вантажі рухаються від типового елеватора в Чернігівській області до стандартного порту в Одеській області в середньому 50 км на добу. Отже, період доставки охоплює 10-11 днів, за які стягується плата.
  • Відсутність належного відстеження GPS для моніторингу руху вагонів.
  • Субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних разом із намаганням компенсувати збитки підвищенням тарифів.
  • Недостатня інтеграція сучасних технологій.
  • Основною причиною цих проблем, на думку експерта, є монополістична позиція Укрзалізниці. Відсутність конкуренції дозволяє компанії нав'язувати свої умови. Поділ Укрзалізниці на три окремі сектори — пасажирські перевезення, інфраструктуру та вантажні перевезення — потенційно може покращити ситуацію.

    «Крім того, УЗ має розвивати використання штучного інтелекту в роботі залізниць та посилювати ідентифікацію руху своїх вагонів. Завдяки цифровізації та накопиченню значних даних про перевезення аналітики зможуть швидко виявляти численні вузькі місця, які Укрзалізниця має усунути, щоб підвищити свою ефективність, не вдаючись до підвищення тарифів. Однак, якщо модернізація не відбудеться, агробізнес адаптується Зараз аграрії мають і експлуатують сотні власних вагонів, і якщо УЗ продовжить підвищувати тарифи, не покращуючи якість послуг, вони будуть змушені переорієнтуватися на дорожню логістику, забезпечуючи незалежність свого бізнесу», – підсумував Олег Хоменко.

    Источник: www.agroportal.ua

    No votes yet.
    Please wait...

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *