Українські аграрії, які працюють на прифронтових територіях, зараз опинилися в надзвичайно складному становищі через бюрократичні перешкоди та скасування пільгових тарифів на транспортування вантажів, заявив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради (ВАР) Денис Марчук, передає propozitsiya.com.
Він зазначив, що фермери, які працюють під постійною загрозою бомбардувань, також стикаються з матеріально-технічними проблемами. Зокрема, йдеться про рішення Укрзалізниці скасувати пільгу на перевезення зерна з прифронтових регіонів, яка діяла майже рік.
«Ми, як VAR, працювали над цією можливістю протягом значного періоду, і це було критично важливо для наших аграріїв. Скасування знижки без ретельної оцінки реальної ситуації з безпекою — це відкат для тих, хто і так працює на межі виживання», — підкреслив Марчук.
Він підкреслив, що багато підприємств офіційно не визнані такими, що знаходяться в зонах активного конфлікту, хоча вони знаходяться в зонах підвищеного ризику. Зокрема це стосується Дружківської та Шахівської територіальних громад. Всеукраїнська аграрна рада закликає уряд внести ці громади до офіційного переліку, щоб бізнес міг скористатися податковими пільгами та додатковою підтримкою.
«Без цього включення сільгоспвиробники не матимуть іншого виходу, як розірвати договори з власниками паїв, оскільки вони будуть важко виконувати свої зобов’язання через фінансові невдачі», – уточнив він.
Крім того, з 1 травня Укрзалізниця планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%, що погіршить поточну ситуацію. Марчук зазначив, що транспортні витрати на сільськогосподарську продукцію нині вищі, ніж на металургійну чи будівельну, і виступив за створення рівних умов для всіх.
«Замість того, щоб повсюдно підвищувати ціни, ми повинні працювати над гармонізацією тарифної політики. Це дозволить залізниці управляти витратами на пасажирські перевезення, не завдаючи шкоди аграрному сектору», – зауважив заступник голови ВАР.
Джерело: propozitsiya.com