За перші 9 днів лютого експорт сільськогосподарської продукції автомобільним транспортом з України зріс більш ніж удвічі порівняно з аналогічним періодом січня і склав 88,5 тис. тонн.
Про це повідомляє propozitsiya.com з посиланням на допис телеграм-каналу SPIKE BROKERS.
Найбільше зростання спостерігалося на кордонах з Польщею та Румунією:
- Польща – 36,3 тис. тонн (з 22,2 тис. тонн у січні),
- Румунія – 23,2 тис. тонн (порівняно з 8,7 тис. тонн у січні).
Також зріс експорт до Угорщини та Молдови:
- Угорщина – 11,2 тис. тонн (у січні – 5,4 тис. тонн),
- Молдова – 11,1 тис. тонн (у січні – 4,5 тис. тонн).
На кордоні зі Словаччиною зафіксовано найнижчі обсяги перевезень – 6,6 тис. тонн, хоча експорт тут також подвоївся.
Основні вантажі, що перевозяться автомобільним транспортом, включають:
- олія соняшникова – 10,3 тис. тонн,
- м'ясо птиці – 7,3 тис. тонн.
Водночас зросли витрати на автомобільні перевезення як на внутрішніх, так і на міжнародних маршрутах.
Ситуація із залізничним експортом на західних кордонах неоднакова. Передача вагонів збільшилася:
- Словаччина – на 69,6% (до 39,9 вагонів на добу),
- Угорщина – на 2,4% (до 37,1 вагона на добу).
І навпаки, на румунському та польському маршрутах зафіксовано падіння на 29%, пересадки впали до 6,5 та 27,6 вагонів на добу відповідно.
Середньодобова швидкість перевалки вантажів у цілому зросла на 7% і досягла 184 вагонів на добу.
Перевезення зерна до портів Великої Одеси скоротилися на 16,8% і склали 4567 вагонів. В Ізмаїлі кількість вагонів зерна зменшилася на 18,6% і склала 215 од.
У відповідь на підвищений попит плата за перевезення всередині країни зросла на 1–5 доларів залежно від маршруту.
Сектор морських перевезень продовжує стикатися з проблемами через надлишок вільних суден і дефіцит нових вантажів. Протягом тижня ставки вантажів на маршрутах Одеського та Дунайського портів зазнавали незначних коливань.
Джерело: propozitsiya.com