«Ця добірка Оксани Жникруп — унікальна з унікальних», — збирачка Людмила Карпінська-Романюк

«Ця добірка Оксани Жникруп — унікальна з унікальних», — збирачка Людмила Карпінська-Романюк - INFBusiness

За минулі п’ятдесят років світ зазнав кардинальних трансформацій. І продовжує видозмінюватися настільки стрімко, що, у той час як студенти здобувають фах, він може втратити колишню значущість, порівняно з тим, коли вони тільки вступили до освітнього закладу.

Глобальна спільнота обговорює спеціальності майбутнього. Але передбачити все на сто відсотків нереально.

Штучний інтелект стверджує, що через десяток років затребуваними будуть професії в галузях IT-технологій, кіберзахисту, медицини, психології, інженерної справи, а також в аграрному секторі. Цілком ймовірно, що підвищиться попит на фахівців, які працюють зі штучним інтелектом і забезпечують цифрові перетворення. Разом з тим, можуть зникнути роботи, які легко замінить ШІ.

Отже, тим, хто обирає майбутню професію, потрібно ретельно все обміркувати.

В інтерв’ю «ФАКТАМ» збирачка та дослідниця історії українського фарфору Людмила Карпінська-Романюк розповіла про скульптурну групу відомої майстрині фарфору Оксани Жникруп, присвячену професіям.

«В образах відображено оптимізм інтелекту, віру в освічену людину»

— Ця серія Оксани Жникруп, яка є рідкістю з рідкостей, складається з трьох скульптур, — каже Людмила Карпінська-Романюк. — Фігурки «Хімік», «Доктор» та «Вчителька» утворюють своєрідний триптих, що зображує жінок інтелектуальної праці того часу. В пластиці та стилі мисткиня досягає злагодженості між лаконічністю форми та емоційною виразністю. Чіткі вертикалі, м’які лінії, стримані пози та детально промальовані обличчя формують відчуття внутрішньої зібраності в кожній особі. Розпис мінімальний: біла порцеляна, акценти кобальту, вохри та золота. І це додає виробам сучасного звучання.

ВІДЕО ДНЯ

Незважаючи на раціональну наукову тематику, фігурки випромінюють душевність. В образах відображено оптимізм інтелекту, віру в ерудовану людину, у світ, що трансформується на краще завдяки знанням. Ось порцелянова статуетка «Вчителька» авторства Оксани Жникруп, виготовлена на Київському експериментальному кераміко-художньому заводі (КЕКХЗ) у 1969 році. Висота фігурки — 29,6 сантиметра.

«Ця добірка Оксани Жникруп — унікальна з унікальних», — збирачка Людмила Карпінська-Романюк - INFBusiness

О. Жникруп «Вчителька». Київський експериментальний кераміко – художній завод. 1969.РЕКЛАМА

— Барвиста робота!

— Перед нами — образ жінки-інтелігентки, втілення ідеалу вчительки 1960-х років: впевненої та захопленої своєю роботою. Легкий нахил голови вгору і погляд у далечінь додають постаті особливої величності та заглибленості. У руках — глобус і книги, які символізують знання та освіту. Ці атрибути, виконані в яскравих кольорах — насиченому синьому, ультрамариновому, помаранчевому — створюють емоційний акцент на тлі стриманого одягу. Розпис побудований на гармонії матових і блискучих поверхонь, що формує відчуття тепла.

«Композиції відрізняються лаконізмом і точністю пропорцій»

— Чим унікальна фігурка лікарки?

РЕКЛАМА

— Фарфорова фігурка «Доктор», висота якої — 30,5 сантиметра, захоплює красою. Перед нами — образ лікарки, уособлення милосердя, професійної честі та внутрішньої сили. Її поза спокійна, але сповнена внутрішньої напруги: руки в кишенях білого халата, обличчя зосереджене.

«Ця добірка Оксани Жникруп — унікальна з унікальних», — збирачка Людмила Карпінська-Романюк - INFBusiness

О. Жникруп «Доктор». Київський експериментальний кераміко – художній завод. 1969.

Композиція відрізняється лаконізмом і точністю пропорцій. Білий халат символізує бездоганність і довіру, а темно-фіолетовий комір і спідниця створюють контраст, що посилює відчуття професійної суворості. В обличчі — поєднання лагідності та стійкості характеру: рум’янець, витончена лінія губ і легкий нахил голови — все говорить про жіночність, але й про непохитність людини, що відповідає за інших. Фігурка «Доктор» — не тільки портрет професії, а пам’ятник щоденній відвазі. Наприкінці 1960-х років, коли медицина ставала однією з провідних тем у мистецтві, Оксана Жникруп створює узагальнений образ молодої лікарки, в якій немає пишномовності — лише висока людяність і тиха внутрішня сила. Ми відчуваємо психологічну глибину кожної героїні.

Ці жіночі образи є втіленням розуму, відповідальності, професійної етики

— Яка скульптура у цій серії вам найбільше подобається?

— Доктор та хімік з колбою в руках. Висота останньої фігурки — 21,2 сантиметра. У цьому образі художниця втілила дух раціоналізму, точності та спокійної впевненості. Постава героїні стримана, але пластика рук і нахил голови говорять про концентрацію та внутрішню напругу, знайому кожному, хто має справу з дослідами. Композиція виконана у лаконічному, майже архітектурному стилі: геометричні форми лабораторного обладнання, плавні лінії халата, статична посадка. Білий колір фарфору символізує чистоту та стерильність наукового середовища, а деталі в кобальтовому та золотому кольорах — мірні прилади, манжети, комір — додають ритму та декоративного звучання.

РЕКЛАМА

Оксана Жникруп уникає натуралізму: її героїня не реалістична, а символічна, ідеально збалансована у пропорціях, як сама наука, яку вона представляє. Незважаючи на сувору логіку науки, у цьому образі є краса і поезія — у витончених руках, у м’яких переходах світла на білому тлі, у гармонії людини і технічного простору.

«Ця добірка Оксани Жникруп — унікальна з унікальних», — збирачка Людмила Карпінська-Романюк - INFBusiness

О. Жникруп «Хімік». Київський експериментальний кераміко – художній завод. 1969.

— Дуже цікава серія!

— Оксана Жникруп у 1960-х створює новий тип жінки-інтелігентки — сучасної, освіченої, внутрішньо зосередженої. Її «Вчителька», «Доктор» і «Хімік» — це жіночі образи, які є втіленням розуму, відповідальності, професійної етики. У цих образах — спокій і велика внутрішня сила. Оксана Жникруп зуміла втілити у порцеляні поетичну інтелігентність сучасниць. Усі три статуетки випускались дуже невеликим тиражем. Ті, хто має їх у своїй приватній колекції, — справжні щасливчики.

Раніше колекціонерка та дослідниця вітчизняного фарфору, авторка книг Людмила Карпінська-Романюк розповіла про зображення калини на вазах та сервізах українських майстрів порцеляни.

До слова, запрошуємо читачів «ФАКТІВ», які є шанувальниками краси порцеляни, до першого в Україні Музею фарфорових фігур ShvetsMuseum. У колекції музею ви зможете побачити найкращі екземпляри світових фарфорових мануфактур. Нещодавно в музеї відкрито зал українського фарфору, де представлено багато унікальних робіт вітчизняних майстрів-фарфористів. Неймовірна порцелянова мандрівка подарує вам безліч позитивних емоцій та залишиться у пам’яті на все життя!

Читайте також: «Фаянсовий посуд може коштувати дорожче за порцеляновий лише в одному випадку», — колекціонерка Людмила Карпінська-Романюк

Фото з альбому Людмили Карпінської-Романюк

Фото у заголовку: О. Жникруп «Хімік», «Доктор», «Вчителька». Київський експериментальний кераміко — художній завод. 1969.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *