
Незважаючи на стрімкий розвиток онлайн-банкінгу, українці продовжують купувати готівкову валюту в пунктах обміну майже в шість разів більш інтенсивно, ніж безготівкову. Проте, фінтех-компанії прагнуть подолати цю невідповідність, розробляючи інфраструктурні платформи, які додають зручності, захищеності та прогнозованості класичному готівковому обміну. Про це повідомив «Мінфін».
ВІДЕО ДНЯ
Валютний ринок в Україні демонструє дивовижну динаміку: купівля і продаж валюти через мобільні додатки показує стрімке зростання. За відомостями НБУ, якщо раніше українці купували онлайн лише близько $ 50 млн щомісяця, то за підсумками вересня поточного року обсяги придбання валюти через інтернет збільшилися до $ 323 млн. При цьому обсяги продажу безготівкової валюти досягли майже $ 350 млн. Проте, готівкові операції як і раніше переважають — у вересні українці придбали готівки на $ 1,89 млрд.
Обсяги купівлі фізичних грошей залишаються майже в шість разів більшими за онлайн-операції з кількох причин. По-перше, фізичні гроші можна швидше використовувати, особливо в періоди невизначеності. По-друге, частина громадян не бажає зберігати всі накопичення у фінансових установах. По-третє, люди побоюються посилення фінансового контролю.
На фоні великої потреби в готівці на ринку з’явилася технологічна інновація — маркетплейси пропозицій обмінних пунктів. Це платформи, що збирають інформацію про курси, даючи змогу клієнтам зі смартфона чи комп’ютера знайти найвигідніший курс поблизу та цілеспрямовано приїхати в потрібний пункт обміну.
РЕКЛАМА
Одним із прикладів створення такої інфраструктури є мультисервісна фінтех-платформа КИТ Group, яка об’єднує фінансові компанії та надає їм цифрові інструменти для обміну валют.
Важливою антикризовою функцією, що збільшує довіру клієнтів до процесу обміну, стало резервування курсу на 60 хвилин. Цей інструмент дає змогу клієнту зафіксувати привабливий курс і гарантовано здійснити обмін пізніше, незалежно від короткочасних ринкових змін.
«Зараз резервуванням курсу активно користуються понад 30% клієнтів наших партнерів, — зазначають у КИТ Group. — Це показує, наскільки затребуваними стають сервіси, що забезпечують передбачуваність у нестабільний час».
РЕКЛАМА
У КИТ Group підкреслюють, що їхня роль — бути саме інфраструктурною платформою, яка забезпечує партнерів технологічними, маркетинговими й аналітичними інструментами, а не здійснювати валютні операції самостійно. Компанія активно працює над автоматизацією операційних процесів, щоб зменшити вплив людського фактора та прискорити час обслуговування.
«Діджиталізація — це вже не запит і не очікування, а можливість бути ближче до свого клієнта, забезпечуючи йому безпеку, прозорість, оперативність, надійність», — додають у КИТ Group.
Компанія планує впровадити штучний інтелект для автоматизованого аналізу ринку та перевірки ризикових операцій, адже перспектива валютного ринку пов’язана з технологіями, які гарантують прозорість і довіру.
Раніше в компанії розповіли, як не програти при обміні валюти та обійти 9 підводних каменів.
РЕКЛАМА
Джерело
