
Щоб створити блог, не обов'язково закінчувати ФАВТ або мати диплом хоча б про закінчення комп'ютерних курсів. Звичайно, знання сучасних веб-технологій не завадить, але можна обійтися і так – було б бажання.
Для створення та популяризації свого блогу треба дотримуватися кількох простих правил . Причому найскладніше – це не самі правила (вони саме досить прості), а саме їх регулярне дотримання.
1. Придумайте легку і запам'ятовуючу назву, щоб побачивши одного разу, відвідувач його відразу запам'ятав. І зробіть URL, який йому відповідатиме.
2. Писати про те, що вам дійсно цікаво і в чому ви знаєте.
Тобто якщо ви не зовсім популярні у дівчат, але хочете створити блог про пікап – спочатку навчитеся спілкуватися з дівчатами, а потім давайте поради.
Якщо ви за обов'язком служби знаєтеся на ракетних установках, то рано чи пізно зможете знайти постійних читачів. Головне, щоб ведення такого блогу не потрапило під визначення «розголошення державної таємниці», хоча ваш блог на цю тематику навряд чи набуде широкої популярності та популярності.
3. Виберіть зручну для роботи платформу.
Якщо ви не знаєтеся на WordPress або іншій платформі (WordPress взятий для прикладу, я і сама там погано плаваю, але це не означає, що платформа погана), не створюйте з її допомогою блог. Звичайно, блог таки можна створити і вже в процесі роботи вчитися. Але як блог це позначиться лише негативно. Ведення болга має бути зручним і таким, що не вимагає постійного примусу до роботи.
4. Регулярно оновлюйте блог.
Для початку (перші кілька місяців) можна і щодня оновлюватися, дивишся і звичка виробиться. Якщо гість один раз зайде на ваш блог, а через тиждень з'явиться і не побачить нічого нового, то ймовірність того, що він заходитиме ще й ще, є, але дуже маленька. Якщо не побачить нічого після кількох заходів, можете з ним розпрощатися. Це вже не ваш відвідувач. Тепер він заходитиме в гості до інших блогерів. Один раз на тиждень для нового, щойно створеного блогу – це мало. Так нові відвідувачі не залучаються, лише відлякуються. До такого блогу можна заходити раз на квартал – все одно більше 12-13 статей чи постів там не буде. А хто згадає про блог у наступному кварталі? Тим більше, про новий блог, від якого ще невідомо чого чекати.
5. Персоніфікуйте блог.
Розкажіть про себе, тільки не починайте кожну пропозицію зі слова «Я», це дратує. Адже читачам цікаво, на чиї думки та пости вони витрачають свій час. Завжди хочеться бачити (чи хоча б представляти) партнера зі спілкування. Адже блог – це насамперед спілкування, нехай і опосередковане.
6. Знайдіть задоволення у веденні блогу.
Може, згодом він почне приносити вам прибуток – якщо стане популярним. Парадокс у тому, що найпопулярнішими чомусь стають блоги, створені за інтересами, для душі. Так блог Макса Крайнова, наприклад, взагалі не розміщує реклами і не заробляє на ній. Хоча міг би, адже він постійно займає верхні рядки в топ блогів про фінанси.
7. Уникайте банальностей.
Прийшли з роботи, відпочили, написали статтю чи хоча б невелику посаду. І зробіть це своєю звичкою. Тільки не пишіть: «Прокинувся, сходив умитися, поснідав, був на роботі і вдав, що працював, повернувся додому, Боже, які пробки, страшенно втомився, час спати». Це ні для кого не новина, і нікому не цікаво. Якщо у вас немає думок, які могли б когось зацікавити або хоча б розповісти щось нове – краще за один-два дні відпочиньте. І душею та тілом – на свіжому повітрі, активно. Або почитайте чужі сайти та блоги, якщо вже зовсім не можете жити без комп'ютера.
8. Дозвольте відвідувачам коментувати ваші нотатки.
Навіть негативні відгуки кращі за мовчання та ігнор. Блог – це спілкування. Але якщо є коментарі – значить до вас не байдужі.
9. Відповідайте на коментарі.
Відвідувач же намагався, писав, висловлював свою думку. Значить, чимось ви його «зачепили» у позитивному чи негативному сенсі. Відмова від відповіді на коментарі може бути сприйнята як відмова від спілкування. Не будете відповідати – перестане надсилати коментарі і, можливо, взагалі читати ваші нотатки. Адже ви своїм мовчанням даєте зрозуміти, що не цікавитеся думками ваших читачів (можливо, ви навіть не читаєте коментарі до своїх статей). Спілкування не може бути одностороннім (а ведення блогу – це теж спілкування), інакше воно довго не триватиме.
10. Не залишайте запитання гостей поза увагою.
Відповівши на кілька запитань, ви можете отримати постійного читача або передплатника. А згодом – друга чи партнера.
11. Не робіть надто «розумне та серйозне обличчя».
Іноді можна і покерувати і пожартувати, навіть якщо ваш блог про серйозні теми. Зайва, зачохлена серйозність (у тому числі й у блозі) може набриднути. Як кажуть поляки: що дуже – то не здорово.
12. Запросіть читачів передплатити нові статті за допомогою RSS.
Якщо поки що не знаєте як – не полінуйтеся надіслати нові пости на «мило» постійних читачів (після їхньої згоди); у нового блогу не так вже й багато постійних гостей, а потім все одно зробіть автоматичне розсилання.
Ваші передплатники – це постійні читачі (якщо, звичайно, не розчаруються у вас). А популярність блогу визначається саме кількістю відвідувачів. Якщо читач має підписку на ваш блог – значить, кожен новий пост сам до нього прийде. А якщо підписки немає, то ще невідомо, чи відвідувач зайде на ваш сайт або блог і чи прочитає всі пости. Навіть якщо у нього вистачить терпіння клацати по всіх сторінках, щоб прочитати всі незнайомі пости – вгадайте, як часто це робитиме. Раз на тиждень? Раз на місяць? А ви впевнені, що за місяць він про вас згадає?
13. Велику статтю можна розбити на кілька постів.
Краще кожен день – новий маленький пост, ніж одна велика стаття раз на місяць.
14. Текст статей має бути читаним.
І не губитися серед рекламних банерів і вікон, що спливають. Обов'язково повинні бути назва, поділ на абзаци. Основні думки буде не зайвим виділити іншим кольором або наголосити. Бережіть очі ваших відвідувачів, не ставте найменший розмір шрифту, щоб на одній сторінці вмістилося якнайбільше символів. Навіть якщо ви любитель заощадити (папір, наприклад), то заощаджувати на сторінках свого блогу просто нічого. Це віртуальний простір.
15. Запропонуйте відвідувачам (якщо їм сподобалися ваші статті) додати ваш блог до закладок або до обраного. Так їм буде легше знайти вас у Павутині.
16. У вашому блозі повинні бути присутніми не лише статті до певних дат і подій (вони не будуть довгограючими і «видихнуться» вже за кілька днів чи тижнів).
Погодьтеся, не дуже цікаво читати про те, які подарунки краще робити на 8 березня, якщо вже квітень. Не менше половини статей повинні бути присвячені більш універсальним темам, які відповідають ідеї вашого блогу. Бажано, щоб більшість постів не мали терміну придатності та були однаково цікаві незалежно від пори року, економічної та політичної ситуації в країні.
17. Якщо ваша думка не збігається з думкою більшості – не маскуйтеся та не намагайтеся бути «як усі».
На світі не існує жодної середньостатистичної людини, яка б абсолютно в усьому була «як усі». Якщо ваш блог буде як усі, навіщо його читати?
18. Якщо думка читачів не збігається з вашою – будьте коректні.
Але не погоджуйтеся з ними лише з бажання догодити і не втратити читача. Кожен має на щось свою думку – і ви не виняток.
19. Якщо є можливість створити в блозі функцію приватного спілкування читача з блогером, обов'язково зробіть це.
Багато людей не будуть писати питання та коментарі прилюдно.
20. Поставте статистичні лічильники.
І для залучення рекламодавців вони потрібні (якщо вже є постійний трафік), і корисно знати, скільки користувачів вас відвідують. А ще потрібно не просто милуватися лічильниками, а й аналізувати їх. Наприклад, якщо ви півроку вели блог аби як, раз на місяць видавали за маленьким постом, то і відвідуваність буде відповідна. Не одразу, але все одно зменшиться до мінімуму.
21. Більше спілкуйтесь у чатах та форумах на відповідну вашому блогу тематику, пишіть коментарі та відгуки на статті інших авторів – і ставте посилання не на свою електронну пошту, а на адресу блогу.
Якщо ваша думка здатна зацікавити інших – до вас прийде ще більше читачів з аналогічних ресурсів.
22. Не обов'язково відразу знімати навар з реклами.
Якщо блог ще новий і популярністю не користується (може, просто про нього знає замало людей?) – Розумніше витратити ці гроші на розкрутку. Якщо повісити посилання на ваш блог на популярніших сайтах з аналогічною тематикою (не обов'язково на головній сторінці – це буде дорожче) і ваш блог за своїм змістом здатний не лише залучити, але й зацікавити та утримати читача – це принесе набагато більше користі.
23. Якщо все і завжди робити за правилами – це швидко набридає. Придумайте щось своє, додайте родзинку. Навіть невеликий скандал іноді не завадить для збільшення популярності. Згадайте про наших зірок шоу-бізнесу, навіть у них кар'єра злітає тим вище, чим більше епатажу та скандалів навколо них. Змусіть людей говорити про вас та про ваш блог.
Успіхів вам! Не боги горщики обпікають. Чи не боги роблять блоги.
