Лещенко з’явився в Раді у толстовці УЗ та оголосив про гнучке формування вартості на проїзні документи.

Лещенко з’явився у Раді в толстовці “Укрзалізниці” та повідомив про “гнучке встановлення цін” на квитки

Лещенко з'явився в Раді у толстовці УЗ та оголосив про гнучке формування вартості на проїзні документи. - INFBusiness

Фото: facebook.com/zheleznyak.y

Член Наглядової ради “Укрзалізниці”, консультант голови Офісу президента України Сергій Лещенко розповів про великі збитки підприємства, спровоковані російсько-українською війною, і закликав до вживання необхідних заходів. Про це він сказав під час свого виступу у Верховній Раді 5 листопада, інформує народний депутат Ярослав Железняк та LIGA.net.

– Внутрішні можливості Укрзалізниці для покриття пасажирських перевезень вичерпані. І або ми почнемо реалізовувати заходи, або втратимо підприємство”, – заявив Лещенко і додав, що у 2025 році “Укрзалізниця” зазнала багатомільярдних втрат та має намір збільшити вантажні тарифи у 2026 році.

За його словами, за результатами перших 9 місяців 2025 року чистий дефіцит “Укрзалізниці” склав близько 7,2 мільярда гривень. Він зазначив, що раніше підприємство компенсувало дефіцит від пасажирських перевезень за допомогою надходжень від вантажних, проте через широкомасштабну війну така схема більше не працює.

– У поточному році ми втратили всю індустрію Донецької області. Остання шахта “Білозерська” також припинила роботу. Гірничо-збагачувальні комплекси зупиняються через війну, і відповідно, щоб відшкодувати збитки, нам необхідна допомога платників податків України, – заявив він.

Зі слів Лещенка, “Укрзалізниця” розглядає три головні вектори для поліпшення фінансового становища.

  • Перший крок – внутрішня оптимізація підприємства, зокрема шляхом збуту металобрухту, що може принести приблизно 10 млрд грн.
  • Другий крок – державна підтримка у вигляді прямого фінансування на суму 16 млрд грн, що сприятиме відшкодуванню збитків від пасажирських перевезень.
  • Третій крок – індексація вантажних тарифів. Уникнути цього не вдасться, але здійснювати це потрібно поступово, щоб уникнути потрясіння для промисловості.

За його розрахунками, поступове збільшення тарифів може забезпечити підприємству близько 22 млрд грн додаткових прибутків: з 1 січня – на 27,5%, а з 1 липня – ще на 11%. Окрім того, підприємство має намір переглянути гнучке встановлення цін на найдорожчі квитки – у вагонах СВ, першому класі та у поїздах “Інтерсіті”.

Гнучке встановлення цін – це система, при якій ціна квитка змінюється автоматично залежно від попиту, дати та часу покупки, заповненості поїзда та сезону. Зокрема, якщо на поїзд великий попит (святкові дні, вихідні, пікові дати) – квитки стають дорожчими; якщо пасажирів менше (будні дні, непопулярні напрямки) – вартість стає нижчою. Для пасажира це означає наступне: купуєте заздалегідь – платите менше; купуєте в останній момент – квиток коштуватиме дорожче; найпопулярніші рейси коштують більше, а малозавантажені можуть бути дешевшими.

– Три з половиною роки “Укрзалізниця” рятувала Україну під час війни. І зараз час допомогти “Укрзалізниці” вистояти у цей важкий період… Рятуйте залізницю, вона всім ще нам стане в пригоді, – зауважив Лещенко.

Лещенко додав, що навіть незважаючи на збитки, підприємство бере участь у соціальних ініціативах та надає безкоштовні місця для пасажирів у рамках президентської програми “УЗ-3000”.

  • 4 листопада “Укрінформ” повідомляв, що Верховна Рада викликала 5 листопада для звітування у залі парламенту члена Наглядової ради “Укрзалізниці”, радника керівника ОП Сергія Лещенка.  
  • Журналістка Коротко про писала про програму 3 тисячі км від “Укрзалізниці”.
  • Кореспондент Коротко про писала про те, як сьогодні курсують поїзди в Україні, попри обстріли, мінування, зміни маршрутів та пересадки.

Источник: kp.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *