Логістичний сектор в Україні активно залучений до забезпечення доступу світового ринку до продовольства. Вздовж західного кордону України є потужності для перевалки товарів із широкої на вузькоколійку, поряд з портами на Дунаї, куди здійснюються інвестиції. В результаті, потужності для перевалки зерна майже вдвічі перевищують існуючий попит, що є вигідним для фермерів.
Таке твердження зробив директор Західного контейнерного терміналу Володимир Лопатинський під час панельної дискусії на форумі сільськогосподарських інновацій New Seed 2025.
«Також спостерігається значний надлишок вагонів-хоперів. За оцінками експертів, для виробництва потрібно 17 тисяч вагонів-хоперів, проте на ринку зараз доступно 29 тисяч. Наразі вартість цих вагонів коливається від 50 до 100 гривень на добу, а ціноутворення з порту базується на тарифі Укрзалізниці. Також спостерігається надлишок автотранспорту, ціни залишаються низькими, і експерти не передбачають можливості зростання цін протягом сезону», – прокоментував Володимир Лопатинський.
Укрзалізниця вже тривалий час розглядає пропозицію щодо підвищення тарифів на 37%. Наразі це питання перебуває на стадії обговорення, оскільки уряд продовжує фінансово підтримувати Укрзалізницю. Нещодавно на цю підтримку було виділено 4,3 млрд гривень, і малоймовірно, що цього року підвищення тарифів відбудеться.
Вікторія Полевик, AgroPortal.ua
Источник: www.agroportal.ua