У другій половині червня ринок Чорного моря продовжує бути неактивним для судновласників, головним чином через постійний надлишок тоннажу відносно попиту на вантажі.
Цю інформацію поділився Павло Лисенко, аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers.
Водночас, зростання вартості бункерного палива (приблизно 100 доларів США/т для MGO у Стамбулі з 12 червня) створює труднощі для фрахтувальників у підтримці стабільності тарифів.
«Незначне зростання запитів на перевезення вантажів з України на спотові дати дещо зміцнило позиції судновласників. Як наслідок, у деяких випадках фрахтувальники змушені погоджуватися на вищі тарифи, коли на ринку з'являється відповідне судно», – зазначив експерт.
Згідно з даними відділу перевезень Atria Brokers, вартість перевезення кукурудзи за стандартом Panamax з глибоководних портів України до Південного Китаю наразі оцінюється в $34-35/т (зростання на $1/т щотижня).
У категорії кукурудзи зручного розміру вартість перевезення 30 тисяч тонн кукурудзи, що експортується з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії, залишається на рівні нещодавніх домовленостей на рівні 17 доларів США за тонну.
У сегменті каботажних перевезень вартість перевезення 6000-тонної партії кукурудзи з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії оцінюється у 28-31 долар США за тонну відповідно (+1 долар США за тонну на тиждень).
Вартість перевезення 1-3 тисяч тонн кукурудзи з Ізмаїла або Рені баржею до Констанци залишається стабільною на рівні 8-9 євро/тонна.
Источник: www.agroportal.ua