Фірми-члени Європейської бізнес-асоціації (EBA) закликали Укрзалізницю утриматися від підвищення тарифів на перевезення вантажів у контейнерах вагою понад 26 тонн.
Цю інформацію передала прес-служба ЄБА.
Експерти логістичного комітету асоціації зазначають, що запровадження зазначеного тарифного порогу охопить переважну більшість контейнерних перевезень залізницею. Компанії вважають за необхідне провести обговорення цієї тарифної ініціативи, зокрема щодо практичності запропонованого обмеження ваги в 26 тонн, з власниками вантажів, спеціалізованими транспортними фірмами та морськими контейнерними лініями.
«Збільшення тарифів може призвести до скорочення контейнерних перевезень залізницею та перенаправлення вантажопотоків на автомобільний транспорт. Це створить додаткове навантаження на автомобільні дороги та збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів для залізниці та різних компаній, що займаються контейнерними перевезеннями. Важливо зазначити, що в багатьох випадках автомобільні перевезення контейнерів вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним транспортом», – уточнили експерти.
Компанії-члени EBA наголошують, що, навпаки, країни Європейського Союзу сприяють контейнерним перевезенням, пропонуючи знижки на доступ до інфраструктури, які можуть коливатися від 25% до 75%. Перехід на контейнерні перевезення є частиною транспортної стратегії ЄС, яка має на меті перевезення щонайменше 30% вантажів залізничним або водним транспортом, зокрема в контейнерах.
На відміну від країн ЄС, сектор залізничних контейнерних перевезень в Україні все ще розвивається та потребує інвестицій та державної підтримки, повідомляє Європейська бізнес-асоціація. Експерти асоціації стверджують, що зростання галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме:
- збільшення обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстеженню вантажів та надійності доставки;
- екологічна стійкість такого транспорту;
- збереження дорожньої інфраструктури, зокрема шляхом зменшення заторів на дорогах, та розвиток суміжних секторів послуг, таких як термінали, порти, транспорт та машинобудування.
Відповідно, експерти асоціації стверджують, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є необґрунтованим і може негативно вплинути на експорт, а також суперечити цілям транспортної інтеграції з ЄС.
Асоціація надіслала офіційне листування до Міністерства розвитку громад та територій України, Державної регуляторної служби України та Укрзалізниці. У своєму зверненні бізнес-сектор закликає їх переглянути рішення про запровадження підвищення тарифів на залізничні контейнерні перевезення та найближчим часом розпочати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою.
Бізнес-спільнота вважає, що це допоможе запобігти негативним наслідкам для ринку залізничних контейнерних перевезень, залізничного сектору та економіки країни загалом.
Источник: www.agroportal.ua