Логістичні проблеми залишаються значною перешкодою для експорту українських продуктів переробки зерна.
Про це заявив директор ПАТ «Млини України» Родіон Рибчинський, передає «АПК-Інформ».
Він підкреслив, що, незважаючи на підтримку з боку Європи, обмежені маршрути та висока вартість перешкоджають виходу української продукції на міжнародні ринки.
Рибчинський зазначив, що значну допомогу надали так звані «маршрути солідарності» — шляхи для українського експорту, створені країнами ЄС за допомогою своєї залізничної інфраструктури, особливо до портів Балтії та Польщі. Тим не менш, ці варіанти не можуть повністю замінити втрату звичайних маршрутів.
«З одного боку, балтійські порти привабливі своїми прямими контейнерними послугами і можливістю відправляти в Північну Америку, Південну Азію і далі. Але це створює значно довший шлях для вантажів», – уточнив експерт.
Таким чином, лише порт Венспілс (Латвія) спостерігав незначне зростання перевалки української продукції у 2023 році порівняно з 2021 роком. Навпаки, обсяги через порт Клайпеда (Литва) скоротилися майже вдвічі. Для порівняння, польські порти суттєво збільшили переробку українського зерна та продуктів його переробки.
Незважаючи на труднощі, балтійські порти продовжують відігравати вирішальну роль у експортній логістиці. Рибчинський відзначив їхні переваги, серед яких стабільний клімат, сучасна інфраструктура, скорочені терміни доставки до Європи, менші затори та підвищена безпека судноплавства. Основним недоліком залишаються високі логістичні витрати, які в 2-3 рази вищі, ніж через Дунайський шлях.
Источник: www.agroportal.ua