Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон.

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

Мабуть, багато хто спостерігав в мережі інтернет цей ролик — старий, ще часів Чехословаччини маневровий локомотив з електричною тягою везе сучасний південнокорейський поїзд Hyundai. Це було зафільмовано 8 листопада, в день, коли росіяни знову атакували українську енергосистему і важливу інфраструктуру ракетами та «шахедами». У ту ніч було зафіксовано застосування аеробалістичних ракет типу «Кинджал» по Київській та Полтавській областях, а також обстріли балістичними ракетами Дніпра, Харкова та регіону.

Рух поїздів зупинився, тролейбуси стали

«Ворог здійснив масований обстріл саме балістичними ракетами, які надзвичайно важко знешкоджувати. З 45 запущених під час цього наступу ракет, 32 були балістичними» — промовив в ефірі телемарафону «Єдині новини» перший заступник міністра енергетики України Артем Некрасов.

ВІДЕО ДНЯ

Даний удар став одним з найбільш руйнівних для енергетичної галузі за весь період повномасштабної війни. В Офісі генпрокурора повідомили, що росіяни, зокрема, атакували Кременчуцьку ГЕС: зафіксовано 15 влучень. Серед зброї — дрони «Герань-2» та крилаті ракети наземного базування.

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

У Полтаві стали тролейбуси

У Полтавському районі пошкоджено власність підприємства нафтогазової промисловості. 43-річний співробітник зазнав численних осколкових травм.

РЕКЛАМА

Обстановка в енергосистемі України досі є напруженою, оскільки російські військові знеструмили ¾ Полтавщини. Після того, як електрична енергія почала надходити в регіон, її якість була низькою. Через це не запрацювало обладнання на системах АТ «Полтаваобленерго». Перемикання подачі електроенергії між групами споживачів енергетики здійснювали вручну. У більшості областях і досі вимушено запроваджують погодинні відключення для всіх категорій користувачів.

Читайте також: «Діти почали забувати рідну мову, тому вирішили повертатись в Україну», — емігрантка й меценатка, яка відродила архітектурну пам’ятку на Полтавщині

В Полтавській області найбільше постраждали безпосередньо обласний центр, а також Кременчук та Горішні Плавні. У цих населених пунктах через відсутність енергопостачання внаслідок пошкодження об’єктів енергосистеми було частково або повністю припинено централізоване постачання води та тепла. Крім того, в Полтаві припинили рух тролейбуси на кільцевому маршруті. У Кременчуці цей вид електроперевезень повністю перевели на автономний хід.

Через збої з постачанням електрики після нічного обстрілу в Полтавській області відбулися серйозні затримки у русі поїздів. Деякі з них запізнювалися на 9, а іноді й майже на 13 годин. Найбільше затримався пасажирський поїзд, що прямував з польського Хелма до Харкова. Він повинен був прибути до кінцевого пункту призначення 8 листопада о 13:42, проте прибув о 2:30 наступного дня, провівши таким чином в дорозі 36 годин.

РЕКЛАМА

Зі слів одної з пасажирок, Ганни Попової, потяг зупинився близько 16:00 в полі за кілька кілометрів до станції «Полтава-Київська».

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

«Частина людей пішли — ті, хто з Полтави, або ті, хто мав знайомих, у кого можна було переночувати. Йшли просто по коліях. А ті, хто з Харкова… звичайно, по рейках ну не зовсім приємно. Тому ми залишилися, чекали, і згодом все ж таки поїхали. Увесь шлях від Києва до Харкова ми більше стояли, ніж рухалися, тому що там, говорили, були певні труднощі з коліями та з електрикою після влучань», — розповіла «Суспільному Харків» пані Ганна.

Коли потяг стояв, зауважує вона, у вагонах ставало відчутно прохолодно, тому що опалення переставало працювати. Добре, що хоч було освітлення.

РЕКЛАМА

Читайте також: У кіптяві, втомлені, з купою емоцій на відкритих обличчях: в мережі показали фото рятувальників, які дві доби гасили пожежу на Кременчуцькому НПЗ

Ганна Попова акцентувала на абсолютній відсутності зв’язку з боку перевізника та альтернативних варіантів.

«З нами ніхто на контакт не виходив, нам ніхто нічого не повідомляв, — підкреслила вона. — Тому що, напевно, якби ми знали, що так буде, знайшли б собі якусь заміну. Причому, ще раніше перевізник заперечував обмеження руху в регіоні.

Я усвідомлюю, що залізничникам складно, вони теж перевантажені, що там безлад творився тієї ночі — і з напругою, і з попаданням. Але люди теж не винні, і можна було б хоч чаю запропонувати. Я їздила до товаришів на тиждень, але поки поверталася додому, вже й забула, навіщо я їздила, що там відбувалося. Мені ця подорож перекреслила всі враження від мандрівки".

На депо в Гребінці летіло 28 «шахедів»

У ту ніч руйнівного обстрілу зазнали локомотивне депо, адміністративні приміщення та залізничні колії на вузловій станції Гребінка. Також пошкоджено локомотиви, які проходили технічне обслуговування.

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

Зруйноване депо у Гребінці на Полтавщині

«Вночі 7 листопада в моїй рідній Гребінці нелюди зруйнували серце міста —локомотивне депо, — написав у Фейсбуці киянин Максим Узлов. — Прямо біля цієї будівлі я в шкільні роки грав за місцеву футбольну команду «Магістраль». Там футбольний майданчик поряд з депо і рейками.

Тому що це місто залізничників. Воно виросло навколо залізниці.

Улюблене місце проведення часу в юності — на коліях.

Улюблене місце поїсти — вокзал. Там найсмачніші пиріжки.

Та й жив я біля колії. Зі свого подвір’я бачив, як мчить швидкісний «Київ-Харків». Чутно, як відправляється електричка на столицю. Як з пагорба спускають товарні вагони.

А осередком цього залізничного буття було локомотивне депо.

Сьогодні вночі мені написали, що депо зруйновано. «Шахеди» летіли один за одним. Кажуть, їх було 28…

Після такої кількості влучань тепловози, електровози пошкоджені. Депо без вікон і покрівлі.

Читайте також: Чорний дим дійшов з Кременчука до Кривого Рогу: окупанти вдарили по найбільшому НПЗ в Україні, коли його резервуари були наповнені сировиною

Але найголовніше — поранена людина. Сподіваюся, вона видужає.

І так, «шахеди» для Гребінки не є чимось незвичайним. Над містом проходить їхня звичайна траса. І щоразу, коли навідуюсь до Гребінки, їх доводиться бачити. (Тому що в Києві лише чую). Але щоб по місту навмисно по якомусь обʼєкту завдали удару — це вперше. І одразу так масово і жорстоко.

Просто знищили головне підприємство міста. Його серце. Тому й такі затримки з потягами.

Напевно, немає в Гребінці сім’ї, член якої, чи знайомий якої, не працював би в цьому депо.

Але все буде добре. Тому що інших варіантів у нас немає!"

Як повідомили в Укрзалізниці, через це пошкодження довелося змінити шляхи прямування деяких поїздів і анулювати кілька рейсів. Зокрема, за іншими маршрутами певний час курсували приміські електропоїзди «Ромодан — Полтава-Київська» та «Полтава-Київська — Ромодан».

«Телеграм-канали розповсюджують апокаліптичні знімки з Полтавської області, сіють паніку і залякують українців «скороченням поїздів і обмеженнями руху» в регіоні.

Такі обстріли депо, підстанцій та інфраструктури залізниці вже стали буденним явищем, але ми відновлюємось і знаходимо рішення для забезпечення руху після кожної такої атаки.

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

Що маємо на сьогодні? Виведено достатньо резервних тепловозів на знеструмлених відрізках, насамперед це стосується Полтавської області. Усі маршрути приміських поїздів тут зберегли. Рух триває під електротягою, але передбачена резервна дизельна тяга.

Зокрема, навіть «Інтерсіті+» № 712 «Київ-Гусарівка» (Краматорський напрямок) зараз рухається під резервним тепловозом, а подальше сполучення вже організовано змінним рухомим складом. Гарантуємо, що довеземо всіх, як завжди.

Спостерігати за запізненнями можна традиційно на порталі uz-vezemo", — така інформація з’явилась надвечір 9 листопада на сайті Укрзалізниці.

Чи засвоїть влада уроки росіян?

Як завжди, українці розділилися в оцінці того, як спрацювали комунальні служби, енергетики та залізничники. Дехто захоплений їхньою відданістю і швидкістю, а інші стверджують, що вони виявилися не підготовленими до можливих блекаутів, і обвинувачують владу. Мешканці Полтави, наприклад, не розуміють, чому не вмикали подаровані іноземними благодійниками електрогенератори на водоканалі та на теплоенерго. Кажуть, керівники цих організацій нібито отримали вказівку з міської ради економити бензин, на якому працюють установки. Інші уточнюють, що міськрада нібито не купила для них пальне. У будь-якому випадку, у будинках більшості полтавців води не було дві доби і зараз подається з перебоями.

Технічну воду машини комунального «АТП-1628» почали підвозити лише на другий день і то лише на кілька точок. Звісно, до автоматів з недорогою водою в супермаркетах було неможливо достоятись.

Пішки коліями до станції: ракетні удари та відключення світла знерухомили Полтавський регіон. - INFBusiness

Навіть технічна вода була проблемою

Коливання напруги призвели до масових зупинок ліфтів у місті. У деяких з них згоріло обладнання. Впродовж 8−10 листопада у Полтаві зупинилися 208 із 713 підйомників, ще 14 потребують ремонту після стрибків напруги. При цьому 93 мешканці опинилися заблокованими в них. 10 листопада аварійні бригади почали запускати ліфти, але скільки це триватиме, ніхто не скаже.

Міська влада недостатньо комунікує з населенням. Замість чітких пояснень лише бравурні звіти про якісь сумнівні «досягнення» у усуненні наслідків масованого ворожого обстрілу.

Особливо дісталося від людей керівництву Укрзалізниці. Зокрема, за «Хюндаї», придбані в Південній Кореї, які, здається, не адаптовані до роботи в екстремальних обставинах.

«Те, що я бачив, то „Хюндаї“ не можуть їхати на буксирі (це як авто з автоматичною коробкою передач). Їх тягнуть не більше 30 км на годину, в них не вистачає акумуляторного заряду навіть на відкриття/закриття дверей і блокування гальм. Генераторів, мабуть, у них теж немає. Тому їх не можна пускати на маршрути з нестабільним енергопостачанням. При цьому крюківські вагони прекрасно дотримувалися графіка, а ці повзли дуже повільно, займаючи колії», — висловив свій коментар на сайті Укрзалізниці харків’янин Юрій Харченко.

На його думку, Укрзалізниця — це пастка для інформації. Табло на станціях показують, що хочуть, але не правду. Немає жодної правдивої інформації.

«У додатку неможливо повернути квиток, тому що пише „поїзд вирушив“. Якщо визнали, що є сильні пошкодження на Полтавщині, потрібно було заздалегідь попередити пасажирів про це, а не щогодини говорити, що потяг спізнюється» — висловлює свої зауваження залізничній компанії Анна Качанська.

Хоча багато є й позитивних відгуків. «Залізничники — це герої!» — кажуть люди. Серед тих, хто так стверджує, і моя знайома, яка 9 листопада їхала з «Полтави-Київської» до столиці. Зізнається, чекала значного запізнення «Інтерсіті+», але він запізнився лише на 15 хвилин. А в столицю прибув точно за графіком.

Читайте також: «Шахедна» атака на ТЦК в Полтаві була добре спланована, але своєї мети не досягла

«За маршрутами на Полтавщині запустили „Food Train“ — спеціальний потяг, що забезпечує гарячими обідами мешканців громад, які залишаються без електроенергії внаслідок російських атак. За два дні кухарі Food Train видали понад 2 тисячі порцій їжі», — повідомив в ефірі Єдиного телемарафону голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.

А надвечір 9 листопада Полтавська міська рада повідомила: «Пункти незламності» переходять в режим очікування. Сьогодні вони працювали до 20:00". І це був сигнал про часткову стабілізацію ситуації в обласному центрі…

Раніше «ФАКТИ» писали про те, що після чергового ракетно-дронового удару по Полтаві жителі міста кинулися скуповувати квіти з зруйнованих теплиць.

На фото в заголовку після обстрілу палає депо у Гребінці на Полтавщині

Фото з відкритих джерел

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *