
Якось я зайшов на сайт великого банку, щоб переглянути інформацію щодо однієї з його послуг. Інформація знайшла, все написано зрозуміло. Але! Наприкінці сторінки було… Та нічого там не було. Просто текст скінчився, та й годі.
Тобто я дочитав текст і завис. Що робити далі? Куди писати? Куди дзвонити? Які документи мені потрібні для отримання цієї послуги? Кому я можу поставити запитання?
І такі питання користувачі ставлять собі постійно. Але на 97% сайтів відповіді просто немає.
Є контакти. Є розділ запитань та відповідей. Але все це порушує плавний і гладкий перехід відвідувача сайту до тієї дії, яку ми від нього чекаємо – дзвінок, лист на e-mail, замовлення з сайту…
Тому щоб м'яко і плавно підвести його до цієї дії, потрібно правильно доробити закінчення сторінок вашого сайту.
Наприкінці кожної сторінки сайту має бути посилання на якусь логічну подальшу дію або на варіанти дій. Що це може бути?
Сторінка опису послуги
Після опису послуги логічно буде:
– дати скачати список документів для отримання такої послуги;
– вказати контакти менеджерів, які займаються саме цією послугою;
– дати посилання на запитання та відповіді саме на цю послугу (або розмістити їх прямо на цій сторінці).
І, що найважливіше, – наприкінці сторінки має бути заклик до дії.
Наприклад: «Зателефонуйте 111-11-11 і задайте питання, що залишилися без відповіді, нашим менеджерам». Можна прямо порекомендувати зробити замовлення: «Зателефонуйте нам за телефоном 111-11-11 та замовте цю послугу».
Сторінка опису товару
Якщо це інтернет-магазин, то логічне завершення сторінки зрозуміло – це кнопка «Покласти до корзини». Але і тут бувають порушення логіки – часом ця кнопка виявляється на самому верху сторінки.
Людина ще не прочитала опис, ще не ознайомилася з товаром, не готова прийняти рішення, а йому вже підсовують кнопку покупки. Розумніше її розташувати відразу після опису та вказівки ціни товару.
Якщо це не інтернет-магазин, то наприкінці сторінки можна зробити таке:
– розмістити питання та відповіді щодо товару;
– описати порядок замовлення та закликати зробити замовлення;
– Поставити форму замовлення (ПІБ, контакти, примітки), щоб товар можна було замовити прямо з цієї ж сторінки.
Сторінка зі статтею
Логічно, якщо після прочитання статті ми запропонуємо відвідувачу сайту перейти на сторінки каталогу товарів та послуг, про які написано у статті.
(Сподіваюся, ви розумієте, що статті на вашому сайті мають бути тематичними, що розповідають у різних варіантах про вигоди ваших товарів та послуг.)
Тому тут може бути одне посилання «Перейти до розділу ХХХХХХХ» або такі 2–4 посилання, за якими відвідувачу зручно було б перейти на різні (можливо, однотипні) розділи каталогу або на конкретні товари.
Головна сторінка
На ній взагалі дуже часто роблять помилки.
Найправильніше – розмістити на головній сторінці вашого сайту список вигод для відвідувача. Вигод, які він отримає, почавши працювати з вами.
А що потрібно відвідувачеві після цього? Пропозиція перейти до каталогу товарів та послуг для їх вибору. Або одразу – можливість зробити замовлення.
Тут все залежить від того, чи може відвідувач ухвалити рішення відразу, чи йому потрібно для цього більше інформації. Тобто все залежить від вашої тематики.
Висновки
Отже, на будь-якій сторінці вашого сайту має бути:
– Заклик до дії
або
– Посилання на ті сторінки вашого сайту, які йому можуть бути корисні після прочитання цієї сторінки.
А тепер подивіться на свій сайт . Чи є на ньому такі заклики до дії чи підказки для подальших кроків вашого відвідувача?
Якщо ні, то не дивуйтеся, що із сайту приходить мало замовлень.
